7 juni 2017

Sitter i sängen hemma hos mamma och började läsa min blogg i brist på annat, och i brist på bra internetanslutning. Då kom jag över ett inlägg som jag gjorde i december 2015, om mina förhoppningar och planer för år 2016.

"Vad 2016 har att erbjuda än så länge
  1. Förhoppningsvis en eller två mindre resor i Europa
  2. Kodaline x2 och Coldplay. Tre konserter, två länder, två städer. Jag längtar så mycket.
  3. Jobb, jobb, jobb. Man måste ju finansiera sin sommar och sina resor.
  4. Jag ska förhoppningsvis boka 2017 års resa. Hoppas att det verkligen är LA jag åker till. Vi får se vart det bär av och vad jag gör.
  5. C-uppsats. Skjut mig. Jag är inte redo.
  6. Min 20-årsdag! På den stora dagen har jag skola 13-16, och ska ta vägen förbi systemet på vägen hem. Kommer kännas olagligt att gå där inne."

1. Förutom Kodaline i Oslo höll jag mig i Sverige. Vilket visade sig vara ödet.
2. Bättre än väntat: jag vann ett M&G med Kodaline.
3. Jobb - japp. Jag jobbade verkligen ihjäl mig sommaren 2016, och jobbade hårt resterande månaderna med på mina extrajobb.
4. Jag bokade inte min drömresa till LA. Däremot bokade jag tre Tokio Hotel-resor i tre länder för 2017, och jag såg Kent i tre svenska städer. Jag såg också LANY. Det blev bra ändå.
5. Jag ROCKADE min C-uppsats. Grät inte en skvätt, hade askul och lärde mig massor. Drog hem ett VG. Vad fan var jag rädd för?
6. Systemet kändes lika olagligt som det förväntades göra.

Jag satte aldrig upp några förväntningar eller planer för 2017 innan årsskiftet. Men hittills har det varit ett riktigt bra år. I vår har jag nästan kunnat släppa stressen för skolan men istället har jag haft jobb- och pengastress (något som inte kommer gå över först jag har ett fast jobb tror jag). Jag har fått leva livet i min Tokio Hotel-bubbla, jag har sett LANY igen och jag har fått en större lägenhet. Jag har tagit examen, jag har klarat allt det där jag aldrig trodde att jag skulle klara. Om tre dagar åker jag till Mallorca, och en vecka efter hemkomst åker jag till Göteborg. Juli och augusti kommer bestå av jobb till bristningsgränsen, så jag ska passa på att njuta av juni medans jag kan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar