1 juni 2017

Plötsligt händer det hörni! Idag har jag hittills haft en sjukt bra dag. I tisdags hade jag en dålig dag - det regnade, jag slog i flera kroppsdelar och saker bara kaosade helt enkelt. Jag vaknade 08 (av alarmet...) men finputsade mitt paper lite, sen åkte jag ned på stan och gick i lite affärer. Idag är det marknadsafton men jag höll mig till affärerna där det var mindre folk. Hittade två nya shorts på New Yorker för bara 99 kronor styck. Ett par svarta i tunt tyg, såna där man kan ha bland folk eller hemma utan att behöva "kvävas" i ett par jeansshorts. De andra var ett par blommiga. Jag har länge saknat ett par blommiga då jag växt ur mina och dessa är ÄNNU bättre. De sitter helt perfekt och är jättebekväma, och det är egenskaper som är svåra att hitta vad gäller jeansshorts. Jag roffade dessutom åt mig det sista paret i rätt storlek.


I tisdags var jag ju iallafall och kollade på lägenheten. Jag börjar få en bild av hur jag vill ha det och jag ska erkänna att jag redan saknar min nuvarande lägenhet trots att jag inte flyttat ut än men det är ju inget fel på den - den är bara för liten för mig, i termer av utrymme att förvara både ägodelar och kökssaker. Den nya är ungefär som min nuvarande med fler fönster, generös balkong samt sovrum och klädkammare. Fick en liten chock när jag såg att sovrumsväggarna var gula, men det kan nog bli mysigt trots allt! Han som bodde där nu körde på svart inredning men jag ska hålla mig till vitt och grått med färgklickar där det passar. Har även viss utsikt över universitetet (eftersom detta ligger framför två av byggnaderna). Ironiskt i och med att jag tar examen i princip imorgon. Det går en buss utanför dörren och flera stadslinjer en bit bort! Hittills har jag fått nöja mig med en linje som går typ två gånger i timmen. Jag cyklar ju typ överallt men det går tex inga nattbussar och sånt vilket är jobbigt. Har även Pressbyrån, bankomat och Coffehouse By George ett stenkast ifrån mig. Om jag nu blir sugen på dyra varor, kontanter eller fika. 

Imorgon skriver jag min sista tenta! Jag är nervös pga att jag helt enkelt måste få klart den imorgon (jobbar på lördag vilket är dag 2 vi har på oss), men det ska jag klara av. Ska gå upp vid 06 och sätta mig direkt med frullen och bara köra tills jag är färdig, om det så är vid midnatt så SKA den bli klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar