12 april 2017

Tokio Hotel x3
Som ung (okej, yngre) var ju såklart min största dröm att se Tokio Hotel så mycket som möjligt men är man liten får man ju inte alltid som man vill. Därför var det extra spännande när jag år 2015 åkte och såg dem i Frankfurt, och det var såklart inget snack om saken att vi nästa turné skulle göra något liknande. Och fler gånger. Det bestämde vi redan där och då. Detta blev till slut till tre konserter - London, Stockholm och Oslo. Hade jag haft mer tid hade jag definitivt åkt på fler. Flera gånger den här turnén har jag kommit på mig själv att stå och le för att jag faktiskt står där framför dem på scenen. De gör mig så glad! Och det bästa är ju allt runt omkring också, alla människor jag får träffa. Fans från Sverige som jag bara pratat med online, folk från Grekland, Storbritannien, Tyskland... Det är underbart.

London
Definitivt inte den bästa konserten på turnén, för publiken var kaos. Så jag fick lämna våra bra platser och försöka ta mig längre bak i publiken men det var så trångt att jag för första gången fick panik i en folkmassa. Så, konserten var inte den bästa eftersom jag missade en del och dessutom inte såg så mycket. Men M&G:et var superbra! Det var så mysigt och jag hade inte så höga förväntningar men det var väldigt bra, trots lite dålig organisation.


Introt från turnén, och i spellistan finns det ett par till videor från London. Har inte laddat upp något från Stockholm eller Oslo än!

  



Stockholm
Första spelningen i Sverige på sju år!!! Dagen började med tågkaos, vilket inte var det bästa. Vi fick stressa en del och när vi kom till arenan så var allt ändå försenat pga tvillingarna som ansåg att det var en bra idé att komma till Sverige typ en timme innan första M&Get. Men vädret var fint, jag träffade på Emma från jobbet och alla var allmänt pepp. Vårt VIP-incheck skulle vara 17.30 men jag tror att vi kom in i själva arenan snarare vid 19. Tack vare bra organisation av vakterna fick jag och Nadja front row på Toms sida, woop woop! Där även bandets hunkiga livvakt råkade stå, hihi. Win-win!




Bestie. <3








Konserten var grym och M&Get var sådär. Det var väl inget fel på det egentligen, men det var en hel del tråkiga frågor och folk jag inte gillar (hehe....). Bandet var söta som vanligt dock och de svarade på min fråga även den här gången, som de gjorde i London :) Skillnaden mellan M&Get i London och detta är att detta M&G är efter showen och förutom en professionellt tagen bild får man ta en selfie med sin egen mobil. Hon som tar fotona är rätt ny på jobbet (fortfarande) och det kan man ju ha en hel del åsikter om, som på min bild, att hon inte kunde vänta tills jag trasslat mig ur Bills jacka (sorry Bill). Men jag gillar ändå bilden, för Tom och Georg är så söta på den hehe. Och jag älskar min selfie, så jag är glad ändå. 

Oslo
Sista stoppet! Efter cirka ingen sömn hoppade vi på tåget 07.14 och åkte mot Oslo vilket tog 5 timmar och 15 minuter. Jag sov så dåligt, för det första somnade vi inte först efter 02 och för det andra var rummet så jäkla kallt. Jag var dessutom stressad över att missa tåget så jag vaknade typ två gånger i timmen, hahaha. Var lagom död sen.


Oslo bjöd på 18 grader och strålande sol! Den här bilden är tagen från hotellets takterass. Vi bodde på Anker Apartments, vilket är både som ett hostel och ett lägenhetshotell. Har bott där i stoooor sovsal (rekommenderas ej), mindre delat rum (helt ok) och nu privat rum (bästa valet). Billigt, rent och helt okej läge. 






Det var en väldigt liten lokal så vi fick superbra platser på över en trappa, nära scenen och högt upp så att vi faktiskt såg något, korta som vi är! Konserten var verkligen grym, publiken var eld och lågor och bandet fick mer pepp av det. Dansade och sjöng så att halsen gjorde ont, och hade bara helt enkelt askul och njöt in i det sista. Ett perfekt avslut! Kan inte förstå att det redan är över, jag saknar hela grejen, och det gör ont att veta att bandet inte kommer turnera i Europa på MINST två år. :(

Nu måste jag återgå till verkligheten och plugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar